Vorige week ging ik aan de slag met een klant die een nieuwe klantengroep wil aanboren om in de eigen regio extra omzet te genereren. Probleem: het bedrijf is niet zichtbaar. Dus is er een stappenplan gemaakt, waar ze samen de schouders onder gaan zetten. Er is om te beginnen een flyer nodig, waarin het bedrijf zichzelf helder presenteert. En daarbij is de vraag: “Wat zet ik er in? En hoe spreek ik m’n klanten aan?” Daarom hier 6 tips voor het maken van een pakkende flyer.

1.   Duidelijk doel
Een flyer actie heeft een duidelijk doel nodig. Bepaal daarom van te voren goed wat je wil je bereiken: je wilt je bedrijf, product of dienst onder de aandacht brengen en mensen aansporen tot actie.

2.   Specifieke doelgroep
Je boodschap moet goed worden afgestemd op je doelgroep: een flyer voor jongeren ziet er bijvoorbeeld anders uit dan voor senioren. Denk aan het taalgebruik, de schrijfstijl, de vormgeving en de afbeeldingen.

3.   Maak nieuwsgierig
Met een flyer informeer je mensen razendsnel. Geef precies genoeg informatie om ze nieuwsgierig te maken. Hierdoor zullen ze langer naar de flyer kijken en eerder geneigd zijn om contact op te nemen.

4.   Hoofd- en bijzaken
Hoe zorg je ervoor dat de informatie die je wilt vertellen opvalt? Door verschil te maken tussen hoofd- en bijzaken. Hiermee komt de belangrijke informatie nadrukkelijker naar voren en valt deze meer op. Maak hier slim gebruik van en mensen zullen langer naar je flyer kijken.

5.   Heldere boodschap
Met een flyer wil je een bepaalde boodschap overbrengen. De teksten op de flyer bepalen grotendeels het succes, want deze moeten de mensen aanspreken. Kort en krachtig vertellen wat je product of dienst is en nieuwsgierigheid opwekken. Investeer in een tekstschrijver en je zult merken dat je boodschap veel beter overkomt. Afhankelijk van het doel van de flyer moeten de teksten bijvoorbeeld wervend of aansporend zijn geschreven.

6.   Beelden die spreken
Naast de vormgeving en kopregels zijn afbeeldingen van groot belang. Deze laten in een oogopslag je product of dienst zien. Zorg er daarom altijd voor dat de afbeeldingen van goede kwaliteit zijn en de boodschap juist vertellen.

Denk je nu, mooi die tips, maar ik heb gewoon iemand nodig om mee te sparren, die me echt helpt het verschil te maken! Neem dan contact op met anja@2connect2.nl

Of je nu met een flyer, social media of een event wilt bouwen aan een sterk merk, uiteindelijk draait het om het verbeteren van de verkoopresultaten: hoe zorg je ervoor dat jouw merk (product, dienst) wordt gekozen boven dat van de concurrent? 2connect2 helpt je jouw sterke en onderscheidende eigenschappen vast te stellen en je bedrijf, je unieke kennis en expertise te profileren.