Toen ik laatst mijn foto’s aan het archiveren was, kwam ik deze foto tegen van een uitgebloeide paardenbloem. Deze paardenbloem deed me denken aan mijn vorige artikel over de content piramide. Niet vanwege de vorm, maar wel vanwege de solide kern en de losse pluizen daar omheen.

De losse pluizen staan symbool voor lichte ‘snackable’ content die overal een beetje tussendoor dwarrelt. Hiervoor kun je content van derden hergebruiken. Natuurlijk kopieer je het niet één op één. Je voegt er nog wel iets van je zelf aan toe, zoals extra informatie of jouw commentaar. Zo kun je gemakkelijk en snel veel content maken. En daarmee vaak onder de aandacht komen van je doelgroep. Want dat heb je nodig als je jezelf wilt laten zien als expert op een bepaald gebied.

De solide kern van de bloem staat symbool voor jouw eigen unieke content. Het kost meer tijd en energie om deze content te maken, maar de content is dan ook heel waardevol voor jouw volgers. Het is content die helpt een probleem op te lossen of content die jouw volgers vermaakt. Zorg dus dat je je doelgroep goed kent en weet wat zij van jou willen weten!

Content slim (her)gebruiken

Ook je eigen content kun je slim (her)gebruiken en zo optimaal benutten. In onderstaande infographic zie je hoe je dat kunt doen.

hergebruik content
Dit en nog veel meer komt aan bod tijdens onze Workshop Content Marketing.
Ben je benieuwd en wil je ervaren je hoe je jouw expertise zichtbaar maakt, meld je dan nu aan.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
Bouwen aan een sterk merk, draait om het verbeteren van de resultaten: hoe zorg je ervoor dat jouw merk (product, dienst) wordt gekozen boven dat van de concurrent?
2connect2 helpt je jouw sterke en onderscheidende eigenschappen vast te stellen en je bedrijf, je unieke kennis en expertise te profileren. Meer weten? Bel, app of mail ons via info@2connect-2.nl