Wat levert het op?

Contentmarketing verstevigt de klantrelatie en draagt zo bij aan de reputatie van je organisatie, product of dienst. Dat maakt het gemakkelijker om business partners te vinden, marktaandeel op te bouwen, aandeelhouderswaarde te versterken en getalenteerd personeel aan te trekken.

Wat kan ik bereiken met contentmarketing?

  1. doelgerichtInformeren. Onbekend maakt onbemind. Door goede informatie weten mensen wat voor soort organisatie je bent, welke diensten en producten je levert en welke eigenschappen deze bezitten.
  2. Versterken van de reputatie: branding. Hoe wil je dat je merk gezien wordt? Waar staat je organisatie voor? Dit is belangrijk om je redactionele insteek en kalender te bepalen.
  3. Versterken van de autoriteit: een organisatie die autoriteit heeft in zijn branche, schept vertrouwen. Laat zien wie je bent en wat je weet. Loop voorop in kennis en opinie.
  4. Respons: zet content in om in contact te komen met prospects, leads te genereren.
  5. Loyaliteit: relaties aangaan, behouden en koesteren. Je wilt een langdurige relatie met klanten aangaan, door kennis te delen die inspeelt op hun behoeften.

Als helder is wat je wilt bereiken, ga je door naar de volgende stap.

Wil je hiermee actief aan de slag? Schrijf je dan nu in voor de 2connect2  Workshop ‘Hoe boei ik mijn klant wél?”