Contentstrategie

Verbinden is ons vak: een goede contentstrategie brengt je organisatie in contact met je doelgroepen.
Via een handig stappenplan helpt 2connect2 je om actief aan de slag te gaan met contentmarketing: eerst (be)denken, dan doen! Wil je hiermee actief aan de slag? Schrijf je dan nu in voor de Workshop “Hoe boei ik mijn klant wél?”.

 “Hoe boei ik mijn klant wel?”

In zes stappen wordt helder welke content, in welke vorm(en), voor welke doelgroep(en), via welke kanalen, wanneer ingezet kan worden.

content stappenplan600px

Stap 1:  Wat wil je bereiken?
Welke doelen kun je bereiken met contentmarketing: wat is je return op content? Wil je informeren? Je reputatie versterken? Of je autoriteit? Ga je voor respons? Of wil je loyaliteit opbouwen?
2connect2 helpt je de juiste keuze maken!

Stap 2:  Op wie richt je de content?
Wat zijn je doelgroepen en hoe spreek je ze aan? 2connect2 helpt je concreet te maken en te kiezen op wie je richt. Met welke relevante onderwerpen sluit je aan op de customer journey & timeline en hoe activeer je ze?

Stap 3:  Wat is je contentbelofte?
Je hebt een interessant verhaal. Wilt de dialoog aangaan met je doelgroepen. Structureel, met content die relevant is. Welke deskundigheid, welke identiteit blijkt uit je content? Ofwel wat is jouw contentbelofte: datgene wat jouw organisatie onderscheidt van de concurrentie?
2connect2 helpt je contentbelofte te bepalen én te claimen. Daarmee verbind je je organisatie, product of dienst voor langere tijd stevig aan je identiteit en merkwaarden. Zo voorkom je dat het idee achter je content afhankelijk is van de waan van de dag of inwisselbaar is voor die van de concurrentie.

Stap 4:  Contentcreatie & productie
Kies je voor basis-, campagne- en/of topcontent? Hoe combineer je info & video(graphics), blogs, case studies, etc. verrassend, geschikt voor publicatie via verschillende on- en offline media?
2connect2 gidst je door de mogelijkheden, helpt de juiste keuzes maken, maakt een contentkalender en kan de content produceren.

Stap 5:  Distributie & activatie
Content kan op veel manieren worden aangeboden via verschillende kanalen. De kracht van de boodschap zit in de herhaling, dus de kunst is om je content via verschillende media interessant neer te zetten en gemakkelijk deelbaar te maken. Naast print, tv  en events zijn er volop mogelijkheden om je content te verspreiden via internet en social media, zoals LinkedIn, Twitter, YouTube en Facebook. 2connect2 zorgt ervoor dat je de content in de timeline van je doelgroep krijgt en  traffic / response realiseert.

Stap 6:  Monitoring & bijsturing:
Benieuwd naar de conversie, return on content? Meten = weten!
2connect2 evalueert de aanpak, zodat je continu kunt bijsturen.

Contentmarketing hoeft weinig geld te kosten. Je schrijft immers over het onderwerp waar jij alles van weet. Het kost wel tijd, zorgvuldige planning en uithoudingsvermogen. Wil je hiermee actief aan de slag? Schrijf je dan nu in voor de Workshop “Hoe boei ik mijn klant wél?”