Onze aanpak

2connect2 kan je helpen om een sterk merk te bouwen. We hanteren de volgende uitgangspunten:

samenSamen bén je het merk! Het merk is van iedereen in de organisatie, niet alleen van de marketing- of communicatieafdeling. Branding is niet alleen een logo op een pand of een poster aan de muur. Het is hoe je de telefoon opneemt, hoe je vragen van klanten afhandelt en ook hoe mensen in je organisatie met elkaar omgaan. Het is alles wat je doet, de hele tijd.

Het is daarom belangrijk om mensen binnen je organisatie te betrekken bij het bouwen van je merk. Dit zorgt voor draagvlak en overeenstemming. Bekijk samen wat het verhaal is dat je wilt overbrengen aan je (potentiële) klanten en alle anderen die in contact komen met je merk.
2connect2 kan je hierbij helpen. In de workshop ‘Werken aan je merk’ gaan we op zoek naar de kernwaarden van je merk en hoe je organisatie zich hiermee onderscheidt van de concurrent.

Als je eenmaal goed weet waar jouw merk voor staat, is de volgende stap om ervoor te zorgen dat iedereen binnen je organisatie dit begrijpt, dit uitstraalt en er ook naar handelt. Samen bén je het merk! 2connect2 helpt met een stappenplan voor internal branding.

verbindenGeef je merk betekenis Een sterk merk is onderscheidend en authentiek. Het gaat niet over wát je doet, maar hóe je dat doet. Je merk moet de juiste snaar raken bij je doelgroepen. Als dat lukt, kun je je doelgroep verbinden aan jouw merk. Daarvoor moet je je doelgroepen goed kennen: wat zijn hun behoeften, frustraties en emoties?

Ook intern zorgt een merk voor verbinding. Het legt een directe link tussen de belofte in de markt en de houding en gedrag van de medewerkers. Het is als het ware een kompas om het gedrag en de houding van het personeel te sturen en zo je belofte aan de markt ook daadwerkelijk waar te kunnen maken. Een sterk merk zorgt er tevens voor dat je de juiste mensen aantrekt, mensen die zich thuis voelen bij jouw merk en op die manier je organisatie komen versterken.

groeienSucces kost tijd en aandacht Een succesvol merk heeft tijd en aandacht nodig om te groeien. Als je consistent bent in je boodschap, je uitstraling en je interactie, weten en begrijpen je klanten wie je bent en waar je voor staat. Ze gaan je herkennen en dat zorgt voor vertrouwen. Door herhaling blijft het verhaal hangen. Laat je daarom regelmatig aan je doelgroep zien. En zorg ervoor dat je merk verweven is in alle communicatie, óók in uitingen die niet door de afdeling marketing of communicatie uitgevoerd worden!

Zonder herhaling zijn je merkwaarden zinloos. Om regelmatig onder de aandacht van de doelgroep te komen is een jaarplan een handig middel. 2connect2 kan helpen door activiteiten en campagnes te bedenken en te plannen. Ook zijn we gespecialiseerd in content marketing, een effectieve methode om je merk regelmatig onder de aandacht van het publiek te brengen.