Merkstrategie

2connect2 kan je helpen bouwen aan een sterk merk. We starten met de strategie en eindigen met een praktisch uitvoeringsplan. En desgewenst kunnen we je ook ondersteunen met de uitvoering hiervan.

schema branding600px

Positie bepalen
De eerste stap is het naar boven halen van de identiteit en merkwaarden. Dit doen we meestal aan de hand van één of meerdere workshops met medewerkers uit verschillende disciplines. Het merk ben je namelijk samen.

In deze fase bekijken we ook hoe jouw organisatie zich onderscheidt van concurrenten en hoe je doelgroep eruit ziet. Want als je de juiste snaar raakt bij je doelgroep, kun je deze verbinden aan jouw merk. Daarvoor moet je je doelgroepen goed kennen: wat zijn hun behoeften, frustraties en emoties?

Betekenis geven
Vervolgens gaan we de resultaten van de workshops concreet maken. Hoe vertaal je jouw merkwaarden in een prikkelende boodschap? Hoe ziet je merk eruit (visuele identiteit) en hoe vertaal je dit in middelen? Welk gedrag past bij het merk? Etcetera.

Aan de slag
Door herhaling blijft je verhaal hangen. Zonder herhaling zijn je merkwaarden zinloos. Welke strategie ga je hiervoor inzetten? En welke middelen, activiteiten of campagnes zet je hierbij in? 2connect2 verwerkt dit in een communicatieplan. Ook zijn we gespecialiseerd in content marketing, een effectieve methode om je merk regelmatig onder de aandacht van het publiek te brengen.