Branding

Bouwen aan een sterk merk heeft alles te maken met het verbeteren van de verkoopresultaten:
hoe zorg je ervoor dat jouw merk (product, dienst) wordt gekozen boven dat van de concurrent?

Uiteraard is de eerste voorwaarde voor succes dat het product (of dienst) goed is en voorziet in een behoefte in de markt. Maar met een goed product kun je je moeilijk onderscheiden van concurrenten. Klanten kiezen namelijk zelden op basis van alleen productkenmerken en kwaliteit. Ze kiezen voor producten waar ze een goed gevoel bij hebben en daardoor vertrouwen.

Hoe worden we een sterk merk?

Met ‘branding’ zorg je ervoor dat je merk een bepaald gevoel oproept bij mensen. Ze begrijpen het merk, voelen zich ermee verbonden en hebben voorkeur voor de producten van dit merk. Dat kun je bereiken door op een consistente manier te laten zien wie je organisatie is, op een manier die zowel aansluit bij de identiteit van jouw organisatie als bij de belevingswereld van je klanten.

2connect2 kan je hierbij helpen. We hanteren de volgende uitgangspunten:

Branding2