Help, ik wil een flyer!

Vorige week ging ik aan de slag met een klant die een nieuwe klantengroep wil aanboren om in de eigen regio extra omzet te genereren. Probleem: het bedrijf is niet zichtbaar. Dus is er een stappenplan gemaakt, waar ze samen de schouders onder gaan zetten. Er is om te beginnen een flyer nodig, waarin het […]

Hoe zet je de klant centraal als productontwikkelaar?

Hoe wint Maxi-Cosi de harten van ouders via de customer journey? Over het vermarkten van innovatieve producten en diensten door in te zoomen op de behoeften van de consument in elke stap van het verkooptraject. En over productontwikkeling samen met de klant, door interactie via social media. Je ziet het dagelijks om je heen, maar […]

De Content Marketing Piramide: slim content creëren

We zijn met zijn allen druk om veel en vaak content te maken. Om zo online onder de aandacht te komen van onze (potentiële) klanten. Maar de online wereld is vluchtig. Een tweet of update op Facebook is binnen een mum van tijd weggezakt op de tijdlijn. Denk er daarom goed over na welke content […]

Hoe goed ken jij je klant eigenlijk? Leer 8 Buyer Persona kennen

Wat voor type is jouw klant eigenlijk en hoe speel je daarop in qua merkbeleving en communicatie? Is het een snelle, impulsieve beslisser, een teamplayer, sceptisch, analytisch of innovatief? Als je erin slaagt om aan te sluiten bij zijn of haar persoonlijke voorkeuren, heb je de meeste kans op ‘n deal. Leer 8 verschillende buyer […]

6 tips voor een krachtige blog

Bloggen is een effectieve manier om online je kennis te delen met je doelgroep. Het is een ideale manier om jouw merk goed neer te zetten en te vertellen over jouw producten of diensten. Hoe trek jij de aandacht van jouw publiek? >> 6 tips en een infographic

Start met ‘Waarom?’

In zijn boek “Start With Why” beschrijft Simon Sinek wat succesvolle mensen en bedrijven onderscheidt van de massa. Zijn conclusie: zij denken, handelen en communiceren nét andersom. Hierdoor zijn ze overtuigender en hebben ze impact. Over het vinden van je identiteit: “Mensen kopen niet wát je doet, maar waaróm je het doet!”  ‘Waarom?’ is het […]

Hoe zorg jij voor een WOW-beleving?

Een customer journey is de reis die klanten afleggen op weg naar een aankoop. Deze maakt helder hoe ze zich oriënteren, waar ze informatie vandaan halen, welke bronnen ze hiervoor gebruiken en waarop ze uiteindelijk hun keuze baseren. Als je weet hoe jouw klant reist, weet je ook hoe je hem kunt interesseren om voor […]

Visuele content scoort

Foto’s  maken en delen is in! Er worden elke dag grote hoeveelheden foto’s en video’s gemaakt dankzij de opmars van de smart phones. En die foto’s en video’s worden massaal geplaatst op sociale media zoals Facebook en Instagram. Het visuele platform Pinterest groeit gestaag. En het vorig jaar geïntroduceerde Vine heeft al meer dan 40 […]

Waar ligt jouw klant van wakker?

Wat gaat er eigenlijk om in het hoofd van je klant? Wat is nu echt belangrijk voor hem/haar? Wat brengt hem in beweging? Waar ligt hij ‘s nachts van wakker? Wat zijn zijn dromen en ambities? En welke ontwikkelingen zijn er in zijn bedrijf en in de branche? Als je dat weet, kun je daarop […]

Peijnenburg focust op penetratie: 4 pijlers voor merkgroei

Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een marktaandeel van 60%. Hoe ga je dan zorgen voor groei? Hoe blijft dit merk belangrijk voor consumenten en hoe houd je de omzet en marges op peil? Bestaat er zoiets als een loyale consument? Openhartig en bevlogen geven Leon Broer en Marloes Kramer aan hoe ze Peijnenburg producten helpen aan een nieuwe groeicurve. Verrassende inzichten, [...]